نخست وزیر عراق و ولی‌عهد سعودی بر پایان جنگ غزه تاکید کردند بلینکن به دنبال برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه انهدام چند پهپاد تروریست‌ها در لاذقیه سوریه + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حماس خروج احتمالی رهبران خود از غزه را تکذیب کرد بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد بازداشت موعود شمخانی تایید شد انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی کاخ سفید وزیر خارجه بحرین پس از ۱۳ سال وارد دمشق شد نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا وزیر کشور: اجرای طرح انسداد مرز‌ها در حال پیگیری است کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری
سرخط خبرها

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی: انتخابات ۱۱ اسفند اولین آزمون دولت سیزدهم در حوزه سیاسی است

  • کد خبر: ۲۱۰۴۳۴
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی: انتخابات ۱۱ اسفند اولین آزمون دولت سیزدهم در حوزه سیاسی است
رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی گفت: انتخابات اولین آزمون دولت سیزدهم در حوزه سیاسی است، اولین آزمون من و شماست که ببینیم چقدر به قانون عمل می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، سید هادی طباطبایی در همایش بزرگ آموزش مربیان انتخابات خراسان‌رضوی که صبح امروز (۱۷ بهمن ۱۴۰۲) با حضور مسئولان استانی برگزار شد، ضمن تبریک دهه مبارک فجر، اظهار کرد: این دهه فجر بود که از سال ۵۷ تا امسال که چهل‌وپنجمین سالگرد ظهور آن را جشن می‌گیریم باعث تحولات عمده در جامعه اسلامی، ایران اسلامی و جهان اسلام شد، برکات آن را همه می‌دانیم و ان‌شاءالله با حضور و انجام وظیفه در جهاد تبیین برکات نظام اسلامی را طی ۴۵ سال به مردم اعلام می‌کنیم. دهه فجر فرصت خوبی برای اطلاع‌رسانی است.

وی با بیان اینکه هدف دشمن این است که بگوید در مدت ۴۵سال هیچ اتفاقی برای ایران اسلامی به جز گرانی رخ نداده است، گفت: پیشرفت ایران اسلامی در زیرساخت‌ها در حوزه‌های مختلف علمی، هسته‌ای و... را به هیچ‌کس اعلام نمی‌کنند و دوست ندارند ما نیز به مردم اعلام کنیم که چه اتفاق عظیمی در جمهوری اسلامی ایران رخ داده است.

طباطبایی ادامه داد: ایران اسلامی کجا بوده و در حال حاضر کجاست. شما وظیفه خودتان را در جامعه مخاطب خود که به شما اعتماد دارند بیان کنید. حضرت آقا فرمودند جهاد تبیین امری ضروری، واجب و فردی و بر تک تک ما واجب است.

مشروعیت نظام اسلامی الهی است و مقبولیت آن مردمی است

وی افزود: برای این انقلاب شهدای بسیاری تقدیم کردیم که این آرمان‌ها حفظ شود، این پیشرفت‌ها حاصل شود و برای اینکه اسلام حفظ شود. در خود، خانواده و جامعه هدفمان این مبانی را مطرح کنیم. جمهوری اسلامی بر مبنای جمهوریت یعنی مردم‌سالاری و اسلامیت یعنی حاکمیت احکام اسلام، شرع و قوانین آن شکل گرفته است. این دو محور را مطرح کرده و از مردم بخواهیم. مشروعیت نظام اسلامی، الهی است و مقبولیت آن مردمی است، مردم باید در صحنه باشند همان‌طور که تاکنون بودند.

رئیس ستاد انتخابات و معاون استاندار خراسان‌رضوی در ادامه درخصوص اهمیت انتخابات، عنوان کرد: انتخابات ۱۱ اسفند اولین آزمون دولت سیزدهم در حوزه سیاسی است، اولین آزمون من و شماست که ببینیم چقدر به قانون عمل می‌کنیم، تاکنون ادعا داشتیم اکنون می‌خواهیم در این حوزه عمل کنیم.

تایید صلاحیت ۹۸۶ نفر از داوطلبان در خراسان رضوی 

طباطبایی ادامه داد: امانت را به اهلش سپردیم، امانت‌دار رای و حق مردم باشید، ۹۸۶ نفر در خراسان رضوی تایید صلاحیت شدند و هرکدام رای بیاورند نمی‌گذاریم یک رای خدشه به آن وارد شود. تایید صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی، هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان در حال انجام است. در مجموع برای هر کرسی نمایندگی مجلس ۵۵ نفر باهم رقابت می‌کنند.

دشمن به دنبال تاثیرگذاری بر ذهن مردم است

وی افزود: با توجه به اینکه انتخابات اولین آزمون من و شماست حائز اهمیت است، از طرفی مقام معظم رهبری فرمودند که دشمن توپخانه خود را به سمت انتخابات نشانه رفته است. دشمن با استفاده از فضای مجازی و ما‌هواره‌ای، بعد از اغتشاشات سال گذشته امیدوار به تاثیر این رسانه‌ها شده و می‌خواهد مردم را به دو روش از حضور در صحنه انتخابات مایوس کند؛ اول اینکه بگوید رای شما تاثیری ندارد و نمایندگان از پیش تعیین شده هستند، دوم اینکه بگوید مجلس تاثیری در روند نظام اسلامی ندارد. پس ما در مقابل این‌ها باید نشان دهیم که با صحت، سلامت و صداقت انتخاباتی نمونه برگزار خواهیم کرد. دشمن به دنبال تاثیرگذاری بر ذهن مردم است در حالی که ما ۴۱ دوره انتخابات را در اوج سلامت برگزار کردیم و انتخابات را مردم برگزار می‌کنند. هیئت‌های اجرایی طبق قانون مسئول صحت انتخابات هستند که ۸ نفر آنان مردمی هستند.

تاکید دشمن مایوس‌کردن مردم از مشارکت در انتخابات است

رئیس ستاد انتخابات و معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تاکید دشمن مایوس کردن مردم از مشارکت در انتخابات است، بیان کرد: ما باید با اجرا و کار خوب نشان دهیم این حیله دشمن نیز به جایی نخواهد رسید.

طباطبایی در ادامه عنوان کرد: به قدری انتخابات امسال حائز اهمیت است که حضرت آقا از ابتدای سال و طی سال بر این موضوع تاکید می‌کنند، چون انتخابات و حضور مردم حیثیت جمهوری اسلامی است. چهار راهبرد صحت و سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت را مطرح کردند که اگرسه محور اولیه شکل بگیرد به طور قطع مشارکت حداکثری شکل خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به آسیب‌شناسی‌هایی که داشتیم آموزش را به عنوان مهم‌ترین محور سلامت انتخابات دیدیم. تسلط مجریان بر قانون و اجرای دقیق و مرّ قانون در طول دوره‌ای که انتخابات برگزار می‌کنیم به ویژه روز انتخابات و هفته تبلیغات حائز اهمیت است. دوره آموزشی را درنظر گرفتیم. قوانین مربوط به انتخابات به ویژه مهم‌ترین قوانین در حوزه انتخابات را امروز اجرا خواهیم کرد.

رئیس ستاد انتخابات و معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: سعی کردیم همه مسلط بر قانون شویم. مشکل خاصی تاکنون نداشتیم. هیچ شائبه‌ای نباید ایجاد شود، قطعا تخلف نمی‌شود و شائبه هم نباید باشد.

طباطبایی درخصوص زمان برگزاری انتخابات گفت: ۴ هزار و ۵۴۶ نماینده فرماندار در سامانه ثبت شدند. تلاش کردیم که انتخابات راس ساعت برگزار شود. اگر ساعت ۸ و نیم انتخابات را برگزار کنیم حق مردم را تضییع کردیم. آسیب‌شناسی کردیم که مسائل رفع شود و انتخابات راس ساعت برگزار شود. از حیث سخت‌افزاری نیز نباید مشکلی داشته باشیم.  

وی افزود: شما مدیران آینده استان در رده‌های بالاتر هستید و در این حوزه باید خودتان را نشان دهید و این وظیفه ذاتی خود را به خوبی انجام دهید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->